Uskraćeni ukrcaj
Uskraćeni ukrcaj je odbijanje od strane zračnog prijevoznika da preveze putnika na letu za koji putnik ima potvrđenu rezervaciju i za koji se pravovremeno i u skladu s uputama prijevoznika, organizatora putovanja ili putničkog agenta pojavio na prijavi za let ili na izlazu za ukrcaj (ako vrijeme nije bilo naznačeno, ne kasnije od 45 minuta prije planiranog vremena polaska). Uskraćenim ukrcajem ne smatra se situacija kad zračni prijevoznik ili njegov predstavnik iz opravdanih razloga odbije ukrcaj putnika kao što su npr. zdravstveni razlozi, sigurnosni razlozi i/ili razlozi vezani uz zaštitu, te slučajevi neodgovarajućih putnih dokumenata.
U slučaju uskraćenog ukrcaja putnici imaju pravo na:
U slučaju uskraćenog ukrcaja putnici imaju pravo na:
- skrb (obroke i osvježavajuće napitke u razumnom odnosu s vremenom čekanja, smještaj u hotelu u slučajevima kad je potrebno ostati jednu ili više noći, prijevoz između zračne luke do mjesta smještaja, dva besplatna telefonska poziva, telefaks poruke ili elektroničke poruke),
- vraćanje prevoznine ili preusmjeravanje,
- novčanu naknadu iznosu od:
a) 250 EUR za sve letove dužine 1 500 km ili kraće;
b) 400 EUR za sve letove unutar Zajednice, duže od 1 500 km i za sve druge letove dužine između 1 500 km i 3 500 km;
c) 600 EUR za sve letove koji ne spadaju pod točke (a) ili (b).